KEMER ANAOKULU ÖĞRENCİLERİ ELEKTROY İLE ÖĞRENME BAŞARISINI ARTIRIYOR

Elektroy nedir?

 


Açılımı elektronik ölçme ve değerlendirme olan sistem yüzde yüz Türk mühendisleri yapımıdır. Bu sistem Milli Eğitim sistemimizin ihtiyaçlarına göre olup ülkemizde yaklaşık beş yıldır kullanılmaktadır. Elektroy sınıf içerisinde her öğrenciye ait bir kumanda, öğretmen kumandası, alıcısı ve yazılımdan ibarettir.
Sistemin çalışma mantığı her öğrenciye bir kumanda verilmektedir. Bilgisayar ve projeksiyon yardımıyla sorular tahtaya yansıtılır ve bu sorulara belli bir süre içerisinde cevap vermektedir. Sorular yani test bittikten sonra öğrenci, sınıf ve soru bazlı istatistikler ortaya çıkmaktadır. Eğitimdeki en büyük eksik öğrencileri doğru ve hızlı bir şekilde değerlendirmektir. Öğrencilerin konuyu gerçekten öğrenip öğrenmediklerini anlamak için ülkemizde bu sistem başka sağlıklı çalışan bir sistem bulunmamaktadır.elektroy
Analiz bölümü çok önemli ve oldukça faydalıdır. Soru bazlı analizde hangi öğrencilerin yanlış veya doğru yapıldığı görünmekte olup, öğrencinin o soruyu neden yanlış yapıldığı sorgulanmaktadır bu sayede öğrencinin yanlış öğrendiği bilgi doğru bilgi ile hemen değişmektedir. Bir diğer önemli ekran ise eğer bir soru yanlış yapan öğrenci sayısı fazla ise öğretmen öğrencilerin o soruyu veya konuyu anlamadığını görüp gerekirse konuyu tekrar etme ihtiyacı olduğunu hissetmektedir. Bir diğer faydası ise öğrenciler bol miktarda soru şekli görmekte ve öğretmeni ile beraber soruları çözmektedir. Öğrenciler arasından bir rekabet oluşmakta olup öğrencileri hedeflerini yükseltmektedir.
Öğretmen açısından oldukça faydalı olan elektroy öğretmenin zaman açısından büyük tasarruf yapmasına olanak sağlamaktadır. Bu sistem içerisinde binlerce soru bulunmakta olup öğretmenin bir daha soru hazırlamasına ihtiyaç bulunmamaktadır. Elektroy genel olarak bir konu bitiminde uygulandığı için öğrencilerin o konuyu gerçekten öğrenip öğrenmediklerini tespit edebilmektedir.
Veliler de unutulmamış olup velilere dağıtılan aktivasyon kartları sayesinde internet üzerinden çocuğunun bir test sonucunda sınıfta kaçıncı olduğunu, soruları ne kadar sürede çözdüğünü ve doğru yanlış yaptığı soruları görebilmektedir. Bu veriler sayesinde veli isterse çocuğu için neler yapılabileceğini görebilmektedir.
Ayrıca tüm ülke çapında elektroy kullanan öğrenciler arasında bir değerlendirme yapılmaktadır. Bu değerlendirme ise şu şekilde yapılmaktadır. Öğretmen haftada en az beş adet çözmesi gerekmektedir. Bu testler tek tuş ile internete yüklediğinde bir sonraki hafta ülke çapında birinci, ikinci ve üçüncüyü internet sitesi üzerinden öğrenci adı, soyadı, sınıfı ve okul ismi belirtilerek yayınlanmaktadır.
Unutulmaması gereken önemli bir noktaya dikkat çekmek gerekir. Öğrencilerin test çözmesi başarıyı yüzde üç oranında artırmaktadır ancak sınıf içerisinde soruların hep beraber öğretmen ve öğrenciler tarafından çözümlenmesi ise başarıyı yüzde kırklara kadar artırmaktadır. Bu rakam önemsenmeyecek derecede olup teknoloji eğitimde aktif şekilde kullanan ve idealist öğretmenler bu sistemden vazgeçmemektedir.
Hangi sınıflarda daha çok kullanılıyor sorusuna gelince ise özellikle 2., 3. Ve 4. Sınıflarda çok kullanılmaktadır. Anasınıfı versiyonu da olup ortaokul ve lisede derslik modeli olan okullarda da verimli bir şekilde kullanılmaktadır.Öğrencilerin tamamının isteyerek ve severek yaptığı tek uygulamadır.



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi